Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o možnih nastavitvah piškotkov >>

Turistična zveza Slovenije v času koronakrize promovira zapostavljene slovenske bisere

Dodano: 27.07.2020

SPOROČILO ZA JAVNOST

Ljubljana, 27. 07. 2020

Turistična zveza Slovenije že več desetletij bogati slovensko turistično ponudbo, v času koronakrize pa promovira zapostavljene slovenske destinacije in znamenitosti  

Še lani je slovenski turist v povprečju predstavljal samo od 25 do 30 odstotkov vseh gostov v Sloveniji, ki jih je bilo po podatkih Slovenske turistične organizacije (STO) 6,23 milijona. Letos so slovenski turistični ponudniki hočeš – nočeš odvisni predvsem od slovenskega gosta, ki se mu že več desetletij posvečamo pri Turistični zvezi Slovenije (TZS), ki združuje več kot 360 turističnih društev in kar 30 tisoč predanih prostovoljcev. Njihova glavna skrb je dobro počutje in aktivno preživljanje prostega časa Slovencev v domovini, zato je napočil skrajni čas, da Turistično zvezo Slovenije ter njene tradicionalne ter nove akcije bolje spozna tudi širša javnost.  

Nenazadnje turistična društva iz vse Slovenije ter njihovi prostovoljci bogatijo slovensko turistično ponudbo in utrjujejo status Slovenije kot  gostoljubne, zelene in privlačne turistične destinacije. »Turistična društva so velikokrat glavni nosilci ohranjanja kulturne dediščine, še zlasti na podeželju,« je jasna glavna sekretarka Turistične zveze Velenje Marija Brložnik.

Naš paradni konj je nesporno akcija Moja dežela – lepa in gostoljubna, ki je za slovenske kraje, mesta in trge to, kar so za gostinstvo Michelinove zvezdice. Gre za nacionalno vseslovensko tekmovanje v urejenosti in gostoljubnosti mest, vasi, krajev, kampov, glampingov, tematskih poti, letos pa so se izboru pridružile celo slovenske vojašnice. »Lepotna komisija« TZS se na teren odpravlja 1. avgusta in bo do 7. septembra Slovenijo prekrižarila po dolgem in počez, na oktobrskih Dnevih slovenskega turizma v Laškem pa bomo razglasili zmagovalce.

Manj znane slovenske kraje pri Turistični zvezi Slovenije promoviramo tudi v okviru vseslovenske akcije Zdaj je čas. Moja Slovenija, kjer smo se osredotočili zlasti na spregledane slovenske destinacije in znamenitosti. Predsednik TZS Pavle Hevka se je po koncu karantene podal v prostovoljski podvig – s kratkimi filmi je začel promovirati nekoliko zapostavljene kotičke - od Pomurja, Črnomlja do Notranjske. Zaenkrat je ustvaril 9 promocijskih filmov, ki so na družbenih omrežjih pravi hit, saj nekateri dosegajo do100 tisoč ogledov. » Ko gledaš vsebine na družbenih omrežjih, potem začutiš, kaj je plačano, sponzorirano. Ljudje imajo raje zadeve, ki so narejene s srcem,« je prepričan predsednik TZS Pavle Hevka, ki je hkrati organizator, režiser, glasbeni opremljevalec, pa tudi glavni igralec.

V okviru promocije manj znanih slovenskih turističnih znamenitosti smo vključeni tudi v projekt Interreg Slovenija-Hrvaška 2014-2020, katerega del je tudi projekt Mine Tour, ki obravnava izziv neizkoriščenega turističnega potenciala rudarske dediščine naravnega spomenika rudnika Sitarjevec v Litiji ter kulturnega spomenika (Šoht) v Labinu. »Cilj projekta je ohranjanje rudarske dediščine z razvojem novih trajnostnih čezmejnih turističnih proizvodov, »je povedala generalna sekretarka Turistične zveze Slovenije Karmen Burger.

Že lani smo pri TZS kar nekoliko vizionarsko razvili aplikacijo Turistični vodnik TZS, s katero smo uporabnikom mobilnih naprav olajšali iskanje zanimivih točk v bližini njihove trenutne lokacije, vanjo pa smo vključili naravne in kulturne znamenitosti, prenočitvene zmogljivosti, gastronomsko ponudbo, športne in druge aktivnosti, prireditve in prometne informacije. Aplikacija, ki jo je mogoče namestiti tako na Android kot Iphone je popolnoma brezplačna in jo lokalne turistične skupnosti in občine sproti dopolnjujejo, zato vljudno vabljeni k njeni uporabi. Do aplikacije najhitreje pridete, če v iskalnik vpišete »turistični vodnik«.

Ker si že od nekdaj prizadevamo, da bi Slovenci čim bolje spoznali svojo domovino, pri Turistični zvezi Slovenije pozdravljamo uvedbo bonov kot enega najboljših ukrepov CoVid aktivnosti, saj omogočajo preživetje in razvoj turizma tudi v času epidemije, hkrati pa dajejo možnost dodatnega spoznavanja domovine. »Doslej je bilo unovčenih več kot 150.000 bonov v vrednosti preko 20 milijonov EUR. Čeprav so nekateri dvomili v realizacijo tega projekta, se je ukrep pokazal kot izjemno upravičen, priljubljen pa je tudi med uporabniki,« je poudaril Peter Misja, podpredsednik TZS, predsednik odbora za turizem pri skupnosti občin ter član strokovnega sveta za turizem.

Pri TZS smo izvedli kratko anketo glede koriščenja bonov, v njej pa so sodelovali člani turističnih društev iz različnih koncev Slovenije, ki so hkrati tudi ponudniki namestitev. Anketa je pokazala, da koriščenje bonov po začetniških zapletih in učenju postopkov, zdaj poteka nemoteno, da trenutno v Sloveniji prevladujejo slovenski gostje, ki povečini koristijo bone, ponekod pa so se ponudniki celo povezali in pripravili pakete, ki za bone vključujejo več storitev, ne le nočitev z zajtrkom, pač pa tudi izposojo koles.

Med drugim že nastaja tudi profil slovenskega gosta, ki je »v povprečju bolj zahteven, težje počaka v vrsti in je morda celo nekoliko nepotrpežljiv. Zaradi občutka, da smo doma, smo včasih mnenja, da imamo prednost pred vsemi ostalimi«, so pri Info Centru Bohinj odgovorili na naše vprašanje o tem, kakšen je pravzaprav slovenski gost.  Po drugi strani »so domači gostje razgledani, dokaj dobro že poznajo naše kraje, želijo pa si aktivnega oddiha,« pa je povedal Matjaž Podlipnik, predsednik turističnega društva Dovje-Mojstrana.  

Prav na Gorenjskem, na Obali, v Posočju ter termalnih krajih je bilo doslej izkoriščenih največ bonov, kar potrjuje, da imamo Slovenci najraje aktivni oddih na prostem. V tem kontekstu velja izpostaviti projekt Eurorando oziroma Evropohod 2021, ki je vseevropski pohodniški spektakel. V njem Turistična zveza Slovenije sodeluje skupaj s Komisijo za evropske pešpoti, Zavodom za gozdove Slovenije, Planinsko zvezo Slovenije ter Zvezo gozdarskih društev Slovenije. »Glavna tema Evrorando 2021 je prijateljstvo. Zelo pomembno je, da se vsi pohodniki zavedajo, da so del vseevropskega dogodka,« je izpostavil Jože Prah, predsednik Komisije za evropske pešpoti.

27. septembra bomo praznovali še svetovni dan turizma, ki letos poteka pod sloganom: »Turizem: Gradimo mir! Spodbujajmo znanje!«.