Kako uspešno nagovarjati starejšo populacijo

Srebrni turizem

0
460

Da se življenjska doba podaljšuje in se svetovna populacija v povprečju stara, ni nikakršna skrivnost. Leta 2014 je bilo starejšega od 60 let 12 odstotkov prebivalstva, do leta 2050 naj bi odstotek narastel na 21. Zato narašča tudi število turistov, ki raziskujejo svet v jeseni svojega življenja.

Foto: Pixabay

Na Zahodu so zaradi ugodnih življenjskih razmer in dobrega zdravstvenega sistema razmeroma zdravi, aktivni in finančno preskrbljeni, zaradi svojih dolgoletnih (potovalnih) izkušenj pa pogosto slovijo tudi kot zahtevni gostje. Snovalci turističnih politik, proizvodov in storitev morajo tako svojo ponudbo sektorju, ki je čedalje večji segment dejanskih ali potencialnih kupcev, ustrezno prilagoditi.

Kdo so starejši turisti?

Literatura opredeljuje starejšega turista kot osebo, staro več kot 50 (ali 55) let, pri čemer takole posplošuje: do 59. leta so posamezniki aktivni, na vrhuncu svoje kariere in z malo prostega časa. Po 60. letu se dobro preskrbljeni upokojijo in začnejo izkoriščati svoj prosti čas, po 75. letu pa se že kažejo prvi znaki staranja, primanjkovati jim začne tudi denarja ter želje in moči za raziskovanje. Ko dosežejo starost 85 let, so večinoma že odvisni od drugih, njihove aktivnosti pa so minimalne.

A ker vemo, da se ljudje med seboj močno razlikujemo po življenjskem slogu, prihodkih, preferencah in zdravju, starostna segmentacija pri oblikovanju turističnih storitev in oblikovanju trženjskih načrtov seveda ne zadostuje. Pomembno je, da ciljno skupino starejših turistov, ki jo nagovarjamo, dobro poznamo. Raziskave so pokazale, da 31 odstotkov starejših ne mara novosti in najraje ostajajo doma, kjer so povsem zadovoljni; 29 odstotkov jih k odločitvam pristopa zelo resno in preudarno, nikoli spontano; 15 odstotkov starejših je črnogledih, pogosto osamljenih in resigniranih – ta skupina najraje vrtnari in opravlja hišna opravila. Tako turističnim delavcem kot potencialni kupec ostane četrtina aktivnega in mladostnega starejšega prebivalstva, ki radi aktivno preživljajo prosti čas, spoznavajo nove kulture in destinacije, se vseživljenjsko učijo in preprosto uživajo v življenju.

Kje izvem še več o starejših turistih?

Evropska komisija v odgovor na starajoče se prebivalstvo izvaja številne ukrepe, med katere spada tudi sofinanciranje projektov, ki se ukvarjajo s to tematiko. Eden takih je projekt Silver Tourism (v prevodu: srebrni turizem), v katerem je šest partnerjev iz petih evropskih držav pripravilo obsežna učna gradiva o turizmu za starejše: od osnovnih značilnosti in segmentacije do oblikovanja ustreznih proizvodov in storitev ter marketinga. Gradiva so od začetka junija brezplačno dostopna na spletni strani v obliki učbenika in kot odprta spletna vsebina (MOOC), njihova dodana vrednost pa je, da so dopolnjena s praktičnimi nalogami, zasnovanimi po metodah dizajnerskega načina razmišljanja (angl. design thinking), ki spodbujajo k razmišljanju zunaj ustaljenih meja in ustvarjanju izvirnih turističnih proizvodov za starejše.

Tina Hedi Zakonjšek, Zavod Novi turizem (vodja projekta)

* Vsebina članka je izključna odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

PUSTI SPOROČILO