Dežela soli in medu na Jadranskem morju

Predstavitev turistične Slovenije gostom na ladji križarki

0
338
Foto: Pixabay

Prestižnejše ladje za turistična križarjenja rade plemenitijo vsebine za svoje goste s predavanji literatov, znanstvenikov, filozofov … Bi jim bilo pa zanimivo predstavljati tudi destinacije, ki si jih lahko ogledajo na potovanju, ko stopijo na kopno, je razmišljala Tina Hudnik, turistična vodnica iz Ljubljane. Da bi potnike spodbudili k izletom s privlačnejšimi vsebinami kot zgolj s kratkimi opisi destinacij.

Kaj že pravi znana modrost? Pazi, kaj si želiš, saj se lahko to uresniči!

Tina Hudnik in Maja Čampelj, tandem platforme G-Guides, ki izobražuje turistične vodnike doma in v tujini, sta letos gostom na turističnem križarjenju med plovbo proti Piranu predstavili – Slovenijo, kajpak; obe jo odlično poznata, saj po njej že leta vodita turiste. Tudi tiste, ki pripotujejo z ladjami za križarjenja in ki se odpravijo na krajše izlete po Sloveniji.

»Predstavita svojo državo v najboljši luči«

»Za družbo, katere predstavniku sem pojasnila svojo zamisel in ki naju je potem povabil k sodelovanju, sem že delala kot lokalna vodnica; ladja, na kateri sva predavali, je sicer izplula iz Monaka na 14-dnevno križarjenje, do Hrvaške oziroma Dubrovnika, od tod v Zadar, nato v Piran in zatem v Benetke. Na ladji sva bili tri dni, predavanje sva imeli en večer. Imeli sva 40 minut časa in povsem proste roke, kako predstaviti Slovenijo. Edini nasvet, ki sva ga dobili, je bil: ’Predstavita svojo državo najbolje, kot jo lahko’,« pripoveduje Tina. »Če bo predavanje uspešno, bodo takšna predavanja – dotlej jih še niso imeli – pogostejša, za vsako pristanišče, so nama dejali.«

Tudi za njiju je bila izkušnja nekaj novega. Na ladjo sta se vkrcali v Dubrovniku, predavanje pa sta imeli ob izplutju iz Zadra proti Piranu. Udeležili so se ga povečini gostje iz ZDA, tudi iz Južne Amerike in Avstralije. »Le malo jih je poznalo Slovenijo, o njej pa niso vedeli nič.«

Dežela soli in medu

Foto: Jošt Gantar/www.slovenia.info

Najprej: »Kaj poudariti? Nisva imeli toliko časa, da bi lahko predstavili vse, kar bi se nama zdelo zanimivo. Tako sva sklenili predstaviti štiri segmente (o njih malce pozneje), predavanje pa sva naslovili z The Land of Salt and Honey (Dežela soli in medu). Oboje poudarja tukajšnji posebnosti, sol, recimo, tudi povezuje Dubrovnik, Piran in Benetke. Pomembno je, da se pri takšni predstavitvi navežeš tudi na destinacije, ki so jih potniki že obiskali in ki jih še bodo, in poskušaš postaviti svojo destinacijo v ta okvir. Štirje segmenti, ki sva jih predstavili, pa so bili: geografija (o Sloveniji); zgodovina; nekaj zgodb o uspehu – Talking Tom, recimo, pa Akrapovič, Pipistrel …; Unesco v Sloveniji. Družba, ki naju je najela, namreč daje velik poudarek Unescovi dediščini; in destinaciji kot celoti,« razlaga Tina.

Foto: Nea Culpa/www.slovenia.info

»Potem sva poudarili to, kar je najti samo v Sloveniji – od piščali do najstarejšega kolesa, torej njene posebnosti. Kar zadeva izbor destinacij, pa nisva dali prednosti nobeni, niti Bledu in Ljubljani ne. Predavanje je bilo namenjeno predstavitvi vseh delov Slovenije in njenih ključnih zanimivosti oziroma posebnosti iz teh koncev, da so si lahko gostje sami izbrali, kaj jih najbolj zanima. Štajersko sva povezali z vinsko trto in vinom, Prekmurje s termami, Spodnjo Savinjsko dolino s hmeljem in žalsko fontano piv, Gorenjsko s Triglavskim narodnim parkom, Idrijo z Unescom in piščaljo, Kočevsko s pragozdom, Novo mesto s situlo in Primorje z obalo in soljo. To je prikazalo tudi izjemno raznolikost Slovenije. Predavanje pa sva sklenili s pokušnjo soli in solnega cveta, čokolado s solnim cvetom, medom … In gostje so bili navdušeni!«

Vsi na izlet ali vsaj po sol in med

Ob prihodu v Piran naslednji dan je turiste pričakalo zelo slabo vreme, »a tisti, ki so bili na predavanju, so šli z ladje vsaj kupit sol in med. Ali pa so odšli na izlet, četudi ga prej niso rezervirali. Družba ima sicer že vnaprej določene izlete v destinaciji, kjer se ustavi; ta je imela med možnostmi Ljubljano, Piran s solinami in zaledje Obale, pa Lipico in Postojnsko jamo.«

Tina meni, da so takšne predstavitve odličen trženjski pristop k promociji države. »Turistov na ladjah križarkah je več tisoč. Če se jih samo nekaj sto odloči za obisk Slovenije v naslednjih letih za dalj časa … Na potovanju z ladjo vidijo, kaj vse lahko tukaj doživijo, in to jih utegne navdušiti za ponovni in daljši obisk.«

Zelena luč!

Takšna predavanja se ji zdijo še toliko zanimivejša, ker potnikov na križarkah ni tako zlahka »zvabiti« z ladje. »Prej sem menila, da takoj skočiš z ladje, ko se ta vkrca, da vidiš, kam si prispel. Kje pa! V teh plavajočih mestih goste ves čas razvajajo, tako zelo, da se jim jih včasih preprosto ne ljubi zapustiti. Poleg tega se proti koncu potovanja niti ne spomnijo več, kje vse so bili; preveč je vsega. Zapomnijo si, kaj so videli in doživeli, ne nujno pa tudi, kje. Če jim pa prej poveš, kaj vse je mogoče doživeti v neki destinaciji, in oni potem to doživijo, si bodo to veliko bolje zapomnili,« ugotavlja Tina.

Odziv gostov je bil izjemno spodbuden – pa družbe? Po prvem predavanju sta Tina in Maja dobili zeleno luč za nova predavanja v prihodnji sezoni.

Mateja Gruden

PUSTI SPOROČILO