Novice

Dominik S. Černjak: Ostanimo gostoljubna dežela na sončni strani Alp

Predsednik Turistične zveze Slovenije Dominik S. Černjak je na plenarnem zasedanju osrednje turistične prireditve v Sloveniji (DST) poudaril, da sodobni obiskovalci iščejo avtentičnost, osebni pristop, doživetja, ki se jih bodo za vedno spominjali, kar ne gre brez gostoljubnih domačinov, pogostokrat povezanih v turistična društva.

19. november 2024

Deli s prijatelji

»Smo gostoljubni? Gostoljubnost ni samo odnos do tujca v naši družini, v našem kraju, v naši Sloveniji. Gostoljubnost ni samo prijazna in odkrita, prijateljska beseda. Gostoljubje ni le prenočišče in dobra hrana. Gostoljubnost ni izum moderne dobe, ampak je sestavina naše dediščine. Gostoljubnost je pestra in vsakdanja, tako kot je pestra naša dežela z vso svojo kulturo. Gostoljubnost odseva iz celotne naše kulture in načina življenja. Gostoljubnost je odnos, ki smo ga že v preteklosti znali izkazovati na poseben, naš način; je odnos, ki je del življenja na slovenski zemlji. Zato bodimo gostoljubni – bodimo gostoljubna dežela na sončni strani Alp!«

Cenjene dame, spoštovani gospodje, v uvodu sem vam prebral besedilo prvega slovenskega plakata, ki je posvečen gostoljubnosti in smo ga pri Turistični zvezi Slovenije, krovni organizaciji turističnih prostovoljcev, izdali že v 80-letih prejšnjega stoletja, zato me izjemno veseli, da se na osrednjem turističnem dogodka v Sloveniji vračamo h koreninam slovenskega turizma.

Turizem z načrtom - za gostoljubno in trajnostno prihodnost, je tema osrednjega plenarnega zasedanja. S kultiviranjem gostoljubnosti, ki jo pooseblja slogan Turizem smo ljudje, je Turistična zveza Slovenije orala ledino na področju turizma  v Sloveniji. Le kdo se ne spominja kultne marketinške akcije Slovenija, moja dežela, s katero so nekdanji turistični delavci in turistični prostovoljci postavljali temelje slovenskega turizma. Z akcijo, ki je presegla okvirje in je na koncu tlakovala pot celo slovenski osamosvojitvi, smo se Slovenci in Slovenke učili gostoljubnosti do obiskovalcev, brez česar turizma pravzaprav ne more biti. Kako ljudem dopovedati, da nas turizem bogati, še vedno ostaja temeljno vprašanje. Turistična zveza Slovenije je pod vodstvom nekdanjega predsednika in mojega mentorja Marjana Rožiča, gostoljubnost postavila v ospredje svojih prizadevanj in jo dvignila na nivo ključne sestavine slovenskega turizma. Naš cilj je bil preprost, a hkrati obsežen: Slovenijo smo želeli oblikovati kot destinacijo, kjer se vsak gost počuti dobrodošel in cenjen.  Z namenom uresničevanja te vizije je Turistična zveza Slovenije razvila konkretne smernice za gostitelje, ki temeljijo na kakovosti storitev, spoštovanju lokalne kulture in skrbi za naravne vire. Naš paraden izbor  Moja dežela – lepa in gostoljubna, ki po novem sliši na ime Moja dežela – znak gostoljubnosti, je še vedno živ simbol teh prizadevanj, ki spodbuja občutek pripadnosti in odgovornosti do naše dežele.

Gostoljubje se je v turizmu skozi čas razvijalo in se še naprej spreminja. V preteklosti smo ga pogosto razumeli kot prijaznost in ustrežljivost, danes pa gre za oblikovanje celovite izkušnje. Sodobni obiskovalci iščejo avtentičnost, osebni pristop, doživetja, ki se jih bodo za vedno spominjali, kar ne gre brez gostoljubnih domačinov, pogostokrat povezanih v turistična društva. Na eni strani se moramo prilagoditi novim trendom, tehnološkim spremembam in pričakovanjem – vendar pa hkrati ohranjati tisto, kar je bistvo gostoljubnosti: občutek domačnosti, povezanosti in vzajemnega spoštovanja.Slovenija je bila in bo ostala država 5*narave in 5* ljudi. 

 Gostoljubje v turizmu ne sme poudarjati zgolj poslovnega vidike gostoljubja, temveč mora vključiti tudi etične, trajnostne in humanistične vidike. Treba je oblikovati celovit sistem, ki zajema več kot le komercialni uspeh. Ekonomske interese je potrebno združiti s skrbjo za dobrobit gostov, lokalne skupnosti in kulturno dediščino. Turistični delavci smo v prvi vrsti gostitelji, ki moramo stremeti k ravnovesju med poslovnimi uspehi in moralnimi vrednotami, ki bogatijo tako obiskovalce kot skupnost.

V Sloveniji moramo ustvarjati turizem, ki vključuje sodelovanje različnih deležnikov: lokalnih skupnosti, turističnih društev, podjetij, nevladnih organizacij in posameznikov. Gre za skupno pot, na kateri si moramo prizadevati, da bo naš turizem gostoljuben in trajnosten in bo ohranjal vse tisto, kar Slovenijo dela edinstveno.Ko danes govorimo o gostoljubnosti, ne govorimo samo o poslovnem cilju, temveč o vrednoti, ki odseva naš odnos do obiskovalcev, do krajev, v katerih živimo, in do nas samih.

Hvala, da skupaj ustvarjamo Slovenijo kot deželo, kjer se vsak gost počuti kot doma, kjer je vsak obisk doživetje, in kjer je gostoljubje način življenja. 

Turizem smo ljudje!

Fotografije: Siniša Kanižaj, STO

 

Oglejte si tudi

Novice

Katalog Okusni zakladi

12. Dec 2024
Novice

Decembrski Lipov list

10. Dec 2024
Novice

3. Miklavžev pohod od Žužemberškega do Soteškega gradu - prestavljeno

Turistično društvo Suha Krajina
26. Nov 2024

Pridobite svojo Člansko Kartico

Članska kartica

Prijavite se na naše E-novice

Prijava na e-novice